Kotimaisesta härkäpavusta valmistettu Härkis sopii erinomaisesti arkisiin ruokiin, kuten lasagneen
Mainos

Lentävän lähdön saanut kotimainen härkäpapuvalmiste Härkis täyttää nyt syyskuussa vuoden. Härkistä syödään joka päivä yli 5500 perheessä. Kaikkiaan sitä on myyty vuodessa huimat kaksi miljoonaa pakkausta. ”Voimme ylpeinä sanoa, että olemme päässeet osaksi tavallisten suomalaisten perheiden arkiruokaa. Jos myyntimäärää verrataan vaikkapa jauhelihamarkkinaan niin Härkiksen osuus siitä olisi jo 2,5 prosenttia”, Verso Foodin toimitusjohtaja Tomi Järvenpää sanoo.

Kasvua kansainvälisiltä markkinoilta

Verso Food on kasvanut vauhdikkaasti. Vuonna 2015 yrityksen liikevaihto oli 200 000 euroa, 2016 jo kaksi miljoonaa euroa. Seuraavaksi tavoitteena on saavuttaa 10 miljoonan euron liikevaihto. Kasvua odotetaan etenkin kansainvälisiltä markkinoilta. Tänä syksynä Verso Food aloitti tuotteidensa myynnin Ruotsiin.

Yksi Härkiksen menestyksen syy on sen helppous ja nopeus. ”Härkis sopii erinomaisesti arkiseen ruoanlaittoon, ihan tavallisiin kotiruokiin. Sillä voi korvata lihan esimerkiksi makaronilaatikossa, pastakastikkeessa tai tortilloissa”, Verso Foodin markkinointijohtaja Tarja Ollila sanoo.

Mainos

Härkiksen suosioon vaikuttavat nopeuden ja helppouden lisäksi myös maailmanlaajuiset trendit. Ihmiset haluavat syödä yhä enemmän terveellisempää, eettisempää ja ympäristöystävällisempää ruokaa.

Lähde: Verso Food

UUTISSUORA