Miljoonan rahoitus tuli täyteen alle 24 tunnissa.
Mainos

Suomalainen media-alustaa rakentava BCaster Oy keräsi 1,2 miljoonan euron rahoituksen ennätysajassa. Yhteistyössä Privanetin ja Funded by Me:n – joukkorahoitusalustan kautta toteutettu anti täyttyi nopeasti ja miljoona tuli täyteen alle 24 tunnissa. Rahoituskierrokselle osallistuivat ennakkoon ilmoittautuneet sijoittajat Suomesta sekä ulkomailta.

Yritys keskittyy globaaliin lanseeraukseen

BCaster Oy:n tarina alkoi viime vuoden Slush -tapahtumasta, jossa yritys nosti  250 000 euron rahoituksen kolmen viikon aikana Pre-seed kierroksen alkamisesta. Nyt kerätty rahoitus nostaa yritykselle vuoden aikana kerätyn kokonaisrahoituksen lähes kahteen miljoonaan euroon. Tällä hetkellä omistajia on hieman yli sata, kolmen perustajajäsenen pysyessä edelleen pääosakkaina yli kahden kolmasosan omistajuudella.

Toimitusjohtaja Janne Neuvosen mukaan onnistuneen rahoituskierroksen jälkeen yritys keskittyy nyt täysillä maaliskuussa tapahtuvaan globaaliin lanseeraukseen Yhdysvalloissa. Lanseerausta vauhdittaakseen yritys on aloittanut myös rekrytoinnit uusien työntekijöiden osalta.

Mainos

On vaikeaa kehittää uniikkia tuotetta maailman markkinoille ja etsiä sille rahoitusta, jos et voi oikein huudella siitä“, kiteyttää Janne Neuvonen viimeisen vuoden haasteita.

Tekoäly estää valeuutisten syntymistä

BCaster on globaali alusta valmiiksi tuotetulle mediasisällölle, jonka kautta jokainen käyttäjä voi tienata, mutta samalla myös parantaa omaa yksityisyyttään internetissä. BCasterin avulla mediayhtiöillä on mahdollisuus saada aito materiaali käyttöönsä ennen kuin se leviää muita mediakanavia pitkin. BCasterin tekoälypohjaisella teknologialla voidaan myös verifioida sisältöä ja estää valeuutisten syntymistä.

Lähde: BCaster

UUTISSUORA