Postinen on tuonut osoitteettomaan jakeluun kustannussäästöä, koska manuaalisen työn sijaan lajittelu tehdään koneellisesti.
Mainos

Postissa ihmetellään Suomen Suoramainonta Oy:n esittämiä syytöksiä Postin osoitteettoman jakelun hinnoittelun laittomuudesta.

“Postin osoitteettoman jakelun hinnoittelussa ei ole mitään laitonta. Suomen Suoramainonta on esittänyt näitä samoja väitteitä hinnoittelustamme jo yli 8 vuoden ajan ja sen aikana sekä Kilpailu- ja kuluttajavirasto että Markkinaoikeus ovat hylänneet Suomen Suoramainonnan vaatimukset. Suomessa osoitteettomien lähetysten jakelupalvelua tarjoavia yrityksiä on lukuisia ja kilpailu on voimakasta, sanoo Postin kirje- ja markkinointipalveluista vastaava johtaja Kaj Kulp.

Automaatio alentaa kustannuksia

Postista kerrotaan, että se on tehostanut ja tehostaa edelleen toimintaansa jakelun yksikkökustannusten hillitsemiseksi. Vuonna 2015 Posti otti käyttöön jakelussa uuden osoitteettoman nipputuotteen, jossa osoitteeton mainosposti niputetaan koneellisesti Postinen-kääreen sisään manuaalisen lajittelun sijaan. Postinen on tuonut osoitteettomaan jakeluun kustannussäästöä, koska manuaalisen työn sijaan lajittelu tehdään koneellisesti.

Mainos

Postin mukaan Suomen Suoramainonnan väitteet, että se olisi laskenut mainoslähetysten hintojaan asiakkailleen jopa 50 prosenttia vuoden 2016 hintoihin verrattuna, eivät pidä paikkaansa.

Väitteet virheellisiä

“Posti on muuttanut hintojaan niin, että asiakaskohtaiset hinnat ovat joko nousseet tai laskeneet riippuen siitä, millaisia lähetyksiä asiakas lähettää. Väite 50 prosentin hinnanlaskusta on virheellinen”, sanoo Kulp.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto on tehnyt Posti Oy:lle selvityspyynnön osoitteettoman jakelun hinnoittelusta Suomen Suoramainonta Oy:n tekemän toimenpidepyynnön johdosta. Posti aikoo toimittaa selvityksensä Kilpailu- ja kuluttajavirastolle selvityspyynnön mukaisesti.

Lähde: Posti Group

Lue Suomen Suoramainonnan väitteistä. TÄÄLTÄ

UUTISSUORA