Mainos

Hesburgerin verollinen myynti kasvoi Suomessa vuonna 2016 4% edellisvuoteen verrattuna. Vuoden 2016 verollinen myynti kotimaassa oli 211 M€.

Koko ketjun myynnin kehitys oli 5,6 % vuonna 2016

”Kasvu on monen tekijän summa. Meillä on Suomessa kymmenen ravintolaa vähemmän kuin vuosi sitten, mutta olemme siitä huolimatta onnistuneet kasvattamaan myyntiä. Kartoitamme koko ajan mielenkiintoisia uusia liikepaikkoja ja tulemme investoimaan tänäkin vuonna uusiin ravintoloihin. Myös uutuudet ja kampanjatuotteet ovat luoneet positiivista kehitystä myyntiin. Isoin kiitos kuitenkin kuuluu meidän työntekijöillemme, jotka ovat onnistuneet hienosti asiakaskohtaamisissa ja -palveluissa niin Suomessa kuin ulkomailla”, Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti korostaa.

Liettuassa kasvupyrähdys

Hesburger-ketjun verollinen myynti kasvoi ulkomailla 11%. Ulkomailla verollinen myynti oli 73,5 M€.

Mainos

Hesburger-ravintoloita löytyy nyt jo kahdeksasta eri maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta ja nyt myös Bulgariasta, mihin ketju laajeni loppuvuodesta 2016. Erityisesti Liettuassa kasvu oli hurjaa viime vuonna.

”Liettuassa on 46 ravintolaa. Vuonna 2016 Liettuan myynti kasvoi jopa 25 prosenttia vuoteen 2015 nähden. Olemme avanneet kolme uutta ravintolaa viime vuonna Liettuaan, jossa olemme toimineet nyt kymmenen vuotta. Olemme tehneet Hesburgeria tunnetummaksi ja olemme iloisia, että Hesburgerin tuotteet maistuvat myös Liettuassa. Hyvät tarjoukset, kampanjat sekä uudet tuotteet auttoivat meitä pääsemään tähän tulokseen”, ulkomaiden kehitys- ja markkinointijohtaja Ieva Salmela toteaa.

UUTISSUORA