Mainos

Maksuratkaisuja tarjoava Klarna uudistaa Checkout-maksupalvelunsa. Uudistunut Klarna Checkout mukautuu yksilöllisesti käyttäjän mukaan ja pyrkii ennakoimaan, mitä maksuvaihtoehtoa kullakin ostokerralla halutaan käyttää. Verkkokaupan ostoprosessi on näin kuluttajalle helpompi ja nopeampi. Loppuvuodesta Klarna Checkout laajenee myös yritysasiakkaiden käyttöön.

”Klarna Checkoutin tarkoitus on alusta lähtien ollut monimutkaisiksi koettujen ostotapahtumien yksinkertaistaminen”, sanoo Marja Merentie, Klarnan Suomen kumppaniverkostosta vastaava johtaja. ”Kuluttajat vaativat nykyään kuitenkin enemmän. Verkkokaupan uusi haaste on tarjota käyttäjälle yksilöllinen kokemus, joka vastaa käyttäjän ostomieltymyksiä riippuen esimerkiksi siitä, millainen tuote on kyseessä.”

Salaisuutena personointi

Klarnan personointiteknologia käyttää tietoja ostoksen ajasta, verkkokaupasta ja itse tuotteesta löytääkseen parhaan ehdotuksen jokaiselle käyttäjälle.

Mainos

”Suuret ostokset, kuten kalliit kodinkoneet, saatetaan haluta maksaa Klarna-erämaksun avulla, kun taas pienemmät ja vähemmän harkintaa vaativat ostokset voidaan haluta maksaa saman tien pankkipainikkeella”, kertoo Klarnan tuotepäällikkö David Fock. ”Entistä parempi Klarna Checkout ennakoi kuluttajan maksumieltymyksiä ja nopeuttaa maksutapahtumaa tarjoamalla kuluttajalle räätälöityjä maksuvaihtoehtoja.”

Lokalisoitu ostokokemus

Uusi Checkout-versio on jo käytettävissä Suomessa sekä Ruotsissa, Norjassa, Saksassa ja Itävallassa. Ensi vuonna Klarna Checkoutiin lisätään uusia maita siten että yhä useampi asiakas saa samanlaisen, lokalisoidun ostokokemuksen ja valittavakseen paikalliset suositut maksutavat Klarnan omista vaihtoehdoista aina korttimaksuihin tai pankkipainikkeisiin.

”Kehittämämme teknologia on osoittautunut tarkaksi: asiakkaat ovat valinneet Klarna Checkoutin ehdottaman maksutavan yli 90 prosentissa ostoista”, David Fock lisää.

Yritysten väliseen kauppaan

Klarnan Checkout tulee vuoden loppuun mennessä myös B2B-käyttöön Pohjoismaissa. Aikaisemmin palveluun on tunnistauduttu yksityishenkilönä, mutta uusi ominaisuus tuo jatkossa myös yritysasiakkaille mahdollisuuden tunnistautua kassalla ja tehdä ostoksia. Yksityishenkilön lisäksi siis yrityskin voi uudistuksen myötä valita verkkokaupassa maksutavaksi esimerkiksi laskun. Klarnan verkkokauppa-asiakkaat saavat käyttöönsä entistä yksinkertaisemman ja samalla paremmin eri asiakasryhmien tarpeita palvelevan ratkaisun: erillisiä prosesseja ja erillistä kassaa yritysasiakkaille ei enää tarvita.

”Tämä on erittäin tärkeä ja kauan odotettu parannus, ja uskomme, että se kasvattaa entisestään palvelumme suosiota”, jatkaa Merentie. ”Asiakkaat saavat saman ostokokemuksen riippumatta siitä, asioivatko he verkkokaupassa kuluttajina vai yrityksen edustajina.”

Lisää tietoa yrityksen kotisivuilta LINKKI

UUTISSUORA