Kuva: Schauman Amerikka
Mainos

Hansakorttelissa vieraili 12,5 miljoonaa kävijää vuonna 2016, mikä oli yhtä paljon kuin vuonna 2015. Kokonaismyynti laski noin 1,5 prosenttia, mihin vaikutti muun muassa myynnin rakenteen muuttuminen enemmän palvelujen suuntaan ja joidenkin myymälöiden uudistukset. Joulumyynti kuitenkin kasvoi edellisestä vuodesta, ja positiivista kehitystä nähtiin myös ravintolamyynnissä.

Hansakorttelin vuosi 2016 sujui odotusten mukaisesti pienestä myynnin laskusta huolimatta.

“Onnistuimme hyvin uusien vuokralaisten hankinnassa, ja viime vuonna Hansakorttelissa on aloittanut 11 uutta yritystä. Lisäksi liikkeillämme oli useampia konseptimuutoksia. Kävijämäärät ja myynnit kääntyivät edelliseen vuoteen nähden nousuun loppuvuoden aikana, kun uudet ja vanhat toimijat pääsivät hyvään vauhtiin”, Hansakorttelin kauppakeskusjohtaja Timo Palviainen kertoo.

Mainos

Erityisen tyytyväinen Palviainen on joulunavaukseen ja Black Fridayhin, jotka kasvattivat kävijämäärää 25 prosenttia edelliseen vuoteen nähden.

Odotukset korkealla

Käynnissä olevasta vuodesta Palviainen odottaa vuotta 2016 vilkkaampaa.

“Hansakorttelin tarjonta on entistäkin monipuolisempi kattaus muotia, ruokaa, elektroniikkaa ja hemmottelua. Olemme myös uudistaneet markkinointiviestintäämme, mikä on tuonut meille lisää kävijöitä”, Palviainen sanoo.

Hansakorttelin uudistuminen on saanut myös yrittäjät liikkeelle.

“Olemme saaneet paljon positiivista palautetta Hansan uudistumissuunnitelmista. Niiden ansiosta olemme saaneet jo nyt uusia toimijoita kauppakeskukseemme, ja lisäksi meillä on käynnissä monia mielenkiintoisia neuvotteluja uusien toimijoiden kanssa”, Palviainen valottaa.

UUTISSUORA